Hiányosságokért pénzbírsággal fizet egy Kecskeméten is működő bank
A Magyar Nemzeti Bank 15 millió forintos bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, amiért hiányosságokat tárt fel rendszerükben a pénzügyi felügyelet. Az indoklásban többek között megemlítettek egyes termékekhez kapcsolódó biztonsági, valamint a vállalatirányítási területet érintő hiányosságokat is – közölte az MTI.
A pénzügyi felügyelet hiányosságokat tárt fel a szerződések állománykezelésénél, többek között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések (kgfb) megkötése, a díjfizetési felszólítólevelek megküldése, továbbá a szerződések technikai újraindításakor kiküldött tájékoztató levelek tartalma kapcsán. Emellett a K&H Biztosító a kgfb terméken végrehajtott módosításokat nem vezette át a kgfb termékterven, így az nem felel meg maradéktalanul a vonatkozó jogszabálynak.
NEM OKOZTAK RENDSZERKOCKÁZATI PROBLÉMÁT
A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot, és nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését – tették hozzá. Az MNB rendszeres ellenőrzései keretében – korlátozott terjedelmű, nem teljes körű – átfogó vizsgálatot végzett a K&H Biztosító Zrt.-nél és a 2020. július 18-tól a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át.
A feltárt problémák miatt a jegybank 9 millió forint felügyeleti, és további 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra, valamint kötelezte azt a jogszabályszerű működésre. A biztosítónak 2024. március 31-ig, illetve 2024. május 31-ig kell adatot szolgáltatnia az MNB-nek a jogsértések megszüntetésére tett intézkedéseiről.
SÚLYOSBÍTÓ ÉS ENYHÍTŐ KÖRÜLMÉNYEK
A bírságösszegnél súlyosbító körülménynek minősült, hogy egyes jogszabálysértések hosszabb ideje álltak fenn. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor, hogy a K&H Biztosító már a felügyeleti vizsgálat során számos intézkedést hozott a hiányosságok orvoslására, illetve adott számot annak tervéről.