Itt a kormány bejelentése: ennyivel nőhet a minimálbér jövőre

A kormány 7,5 százalékkal emelné a minimálbért és 6,5 százalékkal a garantált bérminimumot, ami nagyjából 347, illetve 397 ezer forintos bruttó összeget jelentene. A szakszervezetek elfogadható kiindulópontnak tartják az ajánlatot, a munkáltatók egyelőre nem boldogok.
Kedden ülésezett a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma (VKF), amely után a felek arról nyilatkoztak, hogy közeledtek egymáshoz az álláspontok. Ugyanakkor a kormány magasabb minimálbér-emelést javasolt, mint amit a munkáltatók elfogadhatónak tartanak. A kormány a minimálbérnél 7,5, a garantált bérminimumnál 6,5 százalékos emeléssel kalkulált − írja a Klubrádió.
A SZAKSZERVEZETNEK MEGFELEL
Ez alapján a minimélbérnél 347 ezer, a garantált bérminimumnál 397 ezer forintos bruttó összeggel lehet számolni. Székely Tamás, a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnökségi tagja szerint az egyezség hamar megszülethet, a kormányzati ajánlat tartható, és a korábban megfogalmazott szakszervezeti szempontok egy részének is megfelel. Azt is kiemelte: a jövő évre tervezett adójóváírás miatt a minimálbér 7,5 százalékos növelése a legalacsonyabb keresetűeknél két számjegyű nettó emelkedést is eredményezhet.
A MUNKÁLTATÓK AZONBAN NEM ELÉGEDETTEK
A tárgyaláson a munkáltatók egyelőre ellenálltak, ennek kapcsán Székely Tamás kiemelte: a szakszervezeteknek kellene meggyőznie őket, az MSZSZ elnökségi tagja szerint a kormány javaslata elfogadható kiindulópont, és arra figyelmeztetett, hogy a magasabb bérkategóriákban dolgozók fizetésére is hatással lesz az emelés, ott pedig még nagyobb bérharc várható.



