Elkészült a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár kétmilliomodik autója, komoly problémákkal szembesül az autógyártás
Egy tisztán elektromos hajtású EQB volt a kétmilliomodik autó, mely még októberben gördült le a Mercedes-Benz Gyár gyártósoráról. A gyár szerint ez igazi mérföldkőnek számít, mert a tisztán elektromos hajtású modellek, a modern, csúcskategóriás belsőégésű motorok és a plug-in hibridek rugalmasan ugyanazon a gyártósoron készülnek. Mindeközben a német autóipar helyzete igencsak megnehezült, költségcsökkentő intézkedésekről olvashatunk valamint a Mercedesnél is a hatékonyság növelése mellett spórolósra készülnek.
2023-ban összesen több mint 174 ezer jármű gördült le a kecskeméti gyártósorokról, ahol az EQB mellett három modellt készítenek: a Mercedes-Benz A-osztályt, a CLA Coupét és Shooting Braket. A jövőben két további modellt terveznek Magyarországon gyártani, ezért egy több mint egymilliárd eurós gyárbővítésbe kezdtek. Ennek részeként egy új karosszéria- és összeszerelő üzemet, valamint egy új akkumulátorbeszerelő-üzemet is létesítenek, valamint digitális megoldások alkalmazásával tovább optimalizálják a termelést.
NEM FOGYNAK A PRÉMIUM AUTÓK, EGY ÜZEMBEN KÉNYSZERSZABADSÁGRA KÜLDIK A DOLGOZÓKAT
Kedvezőtlen folyamat a Mercedes-Benz számára viszont, hogy nem fogynak a prémium autóik. Ezért a sindelfingeni üzemben a dolgozókat kényszerszabadságra küldik már december közepétől – itt gyártják az S-osztályt, az E-osztályt és a Mercedes-Benz EQ sorozat különböző prémium modelljeit. A jelentések szerint az elmúlt hónapokban a Mercedes konszolidált nyeresége több mint felére, körülbelül 1,7 milliárd euróra esett az előző év azonos időszakához képest. A stuttgarti autógyártó gyenge teljesítményéhez az is hozzájárult, hogy az elektromos autókészletet meredek árengedményekkel tudták csak értékesíteni a kereskedőknek – foglalta össze az Economx.
SZIGORÚ MEGTAKARÍTÁSI INTÉZKEDÉSEK
Sajtóinformációink szerint a kora karácsonyi leállás már a szigorú megtakarítási intézkedések egy része, ám sajtóhírek szerint ennél nagyobb horderejű lépésekre készülnek. Felülvizsgálják a tervezett beruházásokat, a beszerzések nagyobb szabványosítását és az üzemekben felhasznált kapacitásokat. Kérdés, hogy a központban elkezdett folyamat miként érinti majd a kecskeméti gyártást, hiszen már az is felkeltette az érdeklődést, hogy a kecskeméti Mercedes-gyár július 22-től két műszakos munkarendre állt át, amely állítólag tartós lehet, akár két évig is kitolódhat.
EGYRE NYOMASZTÓBB A KÍNAI VERSENY
A hagyományos német márka visszaeséséért a piaci elemzők az otthoni gazdaság nehézségei mellett a gyengülő kínai gazdaságot is okolják, különösen az ingatlanszektorban, ami rontja a fogyasztók vásárlási kedvét. Így a magas árrésű luxus e-modellek iránti kereslet is jóval elmarad a várakozásoktól az eddig jól teljesítő kínai piacon. jelenleg Európában is meglehetősen óvatosak a drága autók vásárlói, az eladásokat egyre nehezítik a kínai gyártók versenyképes, olcsóbb
KÉSZ AZ ÚJ MERCEDES GYÁR, ILYET MÉG NEM LÁTOTT EURÓPA
Októberben átadták a Mercedes-Benz akkumulátor-újrahasznosító üzemét a németországi Kuppenheimben. A helyszínre kilátogatott Olaf Scholz is, aki szerint a létesítmény megmutatja, hogy mekkora potenciál rejtőzik az országban, és mennyire kulcsfontosságúak a legújabb technológiák. Hangsúlyozta: a német autógyártóknak nem kell félniük a kínai konkurenciától. A gyár éves kapacitása 2500 tonna, és több mint 50 ezer új akkumulátormodul gyártásához lesz képes értékes alapanyagokat előállítani.