Mindenmás

Kecskemétről mennél Budapestre? Ezzel kalkulálj: most daruzzák a helyükre a hídelemeket, jelenleg nem lehet felhajtani a sztrádára

Mozgalmas hétvége zajlik az M5 autópálya – M44 gyorsforgalmi út – 5-ös főút találkozásánál: jelenleg is darukkal emelik helyükre a hídgerendákat Kecskemét térségében, rendőri biztosítás mellett, időszakos forgalomkorlátozással. Mint a Sebességmérés/Útinform Kecskemét nevű csoportban írták, az 5-ös főútról az M5-ös autópályára nem lehet felhajtani, várakozni kell.

A Röszke felé vezető oldalon a le- és felhajtóág, a főváros irányába csak a lehajtóág van zárva.

NEM AKÁRMILYEN PROJEKT

Mint ismert, itt egy országos jelentőségű csomópont épül, amelynek célja, hogy a forgalom minden irányban akadálymentesen haladhasson, külön sávokkal, hidakkal, gyűjtő-elosztó megoldásokkal. A projekt méretét jól tükrözi, hogy hét műtárgy építése és egy műtárgy bontása mellett közel 22 kilométernyi (!) pályát is magába foglal a műszaki tartalom. Ez az új csomópont nemcsak a jelenlegi közlekedési terhelést oldja, hanem az M44 jövőbeli továbbvezetését is biztosítja az M8 autópálya felé. A Magyar Építők cikke szerint:

  • 7 híd épül, 1 bontásra kerül
  • 22 kilométernyi pálya épül
  • 15 különféle forgalmi állapotot dolgoztak ki a kivitelezők az építkezés alatti működéshez.

A csomópont 2026 végére készül el teljesen, de már idén több híd ideiglenesen forgalomba kerülhet. Mindezek mellett folyamatosan épül az 5. sz. főút új nyomvonalának töltése is az M5 autópálya keleti és nyugati oldalán, kapcsolódva az M5 felett épülő közúti hídhoz. Emellett a leendő M8 gyorsforgalmi út töltése és a zajvédőfalak előtti vízépítés is folyamatban van az M5 autópálya mindkét oldalán.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb