Változik az útdíjrendszer, bővül a díjköteles hálózat
Új törvénytervezetet töltött fel honlapjára az Építési és Közlekedési Minisztérium – szúrta ki a hvg.hu. Az új rendelet értelmében bővül a díjköteles hálózat, az autóbuszok viszont kikerülnek az e-matricás rendszerből, írta meg az Index.
Mint írták, a rendeletet társadalmi egyeztetésre bocsátják szeptember 1-ig. A portál számításai szerint az új rendszerrel a kormány évente 150,7 milliárd forint pluszbevételt szerez.
BŐVÜL A DÍJKÖTELES ÚTSZAKASZOK LISTÁJA
A díjrendelet egyik legfontosabb módosítása, hogy az autóbuszokra a jövőben nem kell e-matricát venni, valamint, hogy bővül a díjköteles útszakaszok listája. Eszerint az eddigiek mellett díjkötelessé válik:
- az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
- az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,
- az M30-as Miskolc-észak és Miskolc-dél közötti szakasza,
- az M6-os Bátaszék és az M6–M60 csomópont között,
- az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
- illetve az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.
Mint hozzátették, amennyiben a törvényt nem módosítják, akkor a változások 2024. január 1-jétől, a buszokra vonatkozóan pedig februártól lépnek életbe.
Forrás: index.hu