Lázár János bejelentette a Kőbánya-Kispest-Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal fejlesztését, mutatjuk, hol áll most a projekt
Utcafórumon jelentette be pénteken Lázár János, építési és közlekedési miniszter és Ughy Attila a főváros XVIII. kerületi polgármesterjelöltje az utolsó fővárosba vezető dízelüzemű vasútvonal korszerűsítését, írta meg a Magyar Építők.
A tárcavezető elmondta, hogy ennek a vasútvonalnak az áthelyezése – felmerült, hogy az M5-ös autópálya mellé kerüljön a kerületet kettészelő vágány – kitolás lenne az itt élőkkel, mert az átszállásokkal jelentősen megnőne az utazási idő, amellyel elérhetik a belvárost.
Hozzátette, a kormány 1 milliárd forintért megkezdte a vasútvonal modernizálási terveinek elkészítését. Elkészült a koncepció terv, további 1 milliárd forintból a kiviteli tervek kidolgozása zajlik, amelyek 2025 elejére készülhetnek el.
A RÉSZLETEKRŐL A VÁLASZTÁSOK UTÁN EGYEZTETNEK A LAKOSSÁGGAL
Az, hogy egy, vagy két vasúti pálya legyen, hány megálló legyen és hogyan alakítsák a menetrendet annak a lakossággal történő egyeztetésére a választások után kerülhet sor.
JAVULNAK A MOBILITÁSI LEHETŐSÉGEK
A 142-es Kőbánya-Kispest-Lajosmizse vonal rekonstrukciója a Budapest XVIII. kerülete – Pestszentimre, Pestszentlőrinc -, Kispest dél-keleti része, továbbá Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció számos településén élők, valamint a Lajosmizse, Kecskemét környékiek számára nyújtana lehetőséget arra, hogy autó helyett, a kötött pályás közlekedést válasszák utazásaikhoz, írta a lap.
Forrás: magyarepitok.hu