MÁV: augusztusban 7 százalékkal pontosabbak voltak a vonatok, mint egy évvel korábban

Augusztusban mintegy 7 százalékkal pontosabbak voltak a vonatok, mint egy évvel korábban – közölte a MÁV kedden. A vasúttársaság szerint augusztusban a vonatok 79 százaléka közlekedett pontosan az országban.
Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója közösségi oldalán úgy fogalmazott, a nyár harmadik hónapjának nagy kérdése az volt, hogy folytatódik-e az a kedvező főszezoni tendencia, amit olyan tudatos lépésekkel igyekeztek megteremteni, mint a mozdonybeszerzés vagy a pálya stratégiai pontjainak megerősítése. A vállalatcsoport adatai szerint az idén augusztusban 93 948 vonat közlekedett, ebből 79,01 százalék, 74 233 vonat pontosan, vagy kevesebb mint 6 perces késéssel érkezett a végállomásra.
SIKERÜLT A KÉSÉSEK SZÁMÁT ÉS ÁTLAGOS HOSSZÁT IS CSÖKKENTENI
A MÁV közleménye szerint 2024 augusztusához képest 6,58 százalék javulás következett be, ráadásul a késéseknek sikerült csökkenteni mind a számát, mind az átlagos hosszát. A késések zöme 6-15 perc között alakult, míg az – 50 százalékos jegyár-visszatérítéssel kompenzált – 20 percnél nagyobb késés a vonatok kevesebb, mint 4 százalékánál fordult elő.
Augusztusban a késési biztosítás keretében 137,2 millió forintot fizettek vissza az utasoknak
– írták a közleményben, majd részletezték azt is, hogy tavaly augusztushoz képest a Balatonnál is javult a menetrendszerűség, az észak-balatoni vonalon mintegy 9 százalékkal, a dél-balatonin pedig mintegy 7 százalékkal.
JOBBAN TELJESÍTETT TÖBB VONAL IS
Hozzátették, hogy jobban teljesítettek a miskolci, a hidasnémeti, a békéscsabai és a szegedi vonalak, előbbiek a folyamatosan beálló nagyteljesítményű villanymozdonyok, utóbbiak a nyáron ideiglenesen bevezetett motorvonati üzem miatt is. Ami a Cegléd-Kecskemét-Szeged vonalat illeti, itt 78,37 százalékos, míg a Kőbánya-Kispest-Lajosmizse-Kecskemét vonalon 96,98 százalékos pontossággal közlekedtek a vonatok augusztusban. Kitértek arra, hogy sok teendő maradt a 100-as Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonalon, amely az augusztusi statisztika egyik sereghajtója lett. A vonalon a közeljövőben további karbantartási, felújítási munkálatokat terveznek a menetrendszerűség javítása érdekében.
MEGTÖRTÉK AZ AUGUSZTUSI ÁTKOT
Az augusztusi hónap menetrendszerűsége szokott az egyik legrosszabb lenni az évben. 2025-ben azonban sikerült megtörni az “augusztusi átkot”: részben a célzott pályaépítéseknek, részben a mozdonybeszerzéseknek, illetve más, flottaerősítő lépéseknek köszönhetően a nyár utolsó hónapjában is folytatódni tudott az a tendencia, amely már júniusban és júliusban is megfigyelhető volt – még a nyár eleji nagy viharok ellenére is. A közleményben jelezték, a vasúti infrastruktúrát és járműállományt is megterhelő extrém hőség az idén sem maradt el, 2025 augusztusában a középhőmérséklet országosan 0,5 fokkal haladta meg az 1991-2020-as átlagot, ráadásul közel kéttucat halálos gázolás, és több útátjárós baleset is akadályozta a menetrend szerinti közlekedést.