Teljesen megújulhat a Kőbánya-Kecskemét vasútvonal, már keresik a tervezőt és a kivitelezőt

Teljesen megújulhat a Kőbánya-Kecskemét vasútvonal, már keresik a tervezőt és a kivitelezőt. Mint kiderült, 85 kilométernyi vasút, valamint 24 állomás komplex átépítése és villamosítása indulhat meg.
Hazánk egyik legforgalmasabb vasútvonala kaphat rég várt felújítást az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiírt feltételes közbeszerzés szerint: Kőbánya-Kispest – Ócsa – Kecskemét vasúti vonalszakaszának elővárosi célú fejlesztéséhez keresik ugyanis a tervezőt és kivitelezőt.
283 MILLIÁRD FORINTOS LESZ A BERUHÁZÁS
A Magyar Építők azt írja, hogy a Kőbánya-Kispest–Ócsai szőlők–Kecskemét vasútvonal fejlesztésére 2025. december 5-ig lehet jelentkezni. A feladat pedig nagyjából 283 milliárd forintból összesen mintegy 85 kilométernyi vasút korszerűsítése és villamosítása, valamint minden érintett állomás felújítása.
ELSŐ ÜTEMBEN 20,5 KILOMÉTERT ÉRINT A BERUHÁZÁS
Első ütemben 20,5 kilométert érint a beruházás, amelyben Kőbánya-Kispest és Ócsai szőlők vasútállomás közötti vonalszakasz fejlesztése valósulhat meg. Ehhez kapcsolódóan pedig vasúti pályaszakazok, közutak és állomások fejlesztésére is sor kerülhet. Minderre nagyjából 129 milliárd forint és négy év áll majd a nyertes rendelkezésére. A vonalszakasz engedélyezett sebessége 120km/h. A megengedett maximális tengelyterhelés pedig 225kN lesz.
Főbb mennyiségek:
- átépítendő vonalkilométer: 20,5 (kétvágányú)
- építendő kitérő darabszám: 56
- építendő villamos felsővezeték vonalkilométer: 19,3
- építendő peron: 18 db
- műtárgyak: 1 db vasúti nagyműtárgy, 1 db közúti felüljáró, 3 db közúti aluljáró, 3 db gyalogos aluljáró, 5 db kisműtárgy építése, átépítése
- állomási és megállóhelyi térvilágító berendezés létesítése: 10 db
- váltófűtő-berendezés: 50 db
- zajárnyékoló fal: 33.260 m2
- épület, perontető, esőbeálló: 9 db épület, 2 db esőbeálló, 7 db perontető
- kb. 450 férőhelyes P+R parkoló és 700 kerékpártároló létesítése 8 helyszínen.
A MÁSODIK ÜTEM 64,6 KILOMÉTERT ÉRINT
A lap szerint 64,6 kilométert érint a második ütem, ahol szintén négy év alatt, mintegy 154 milliárd forintból építheti át a nyertes a jelenleg villamosítás nélküli pályát korszerű elővárosi vasútvonallá. Ócsai szőlők – Kecskemét vasúti vonalszakasz elővárosi célú fejlesztése a vasút mellett közutak és állomások fejlesztését, közműépítési feladatokat is jelent. A vonalszakasz engedélyezett sebessége 120km/h lesz, a megengedett maximális tengelyterhelés pedig 225kN.
Főbb mennyiségek:
- átépítendő vonalkilométer: 64,6 (egyvágányú)
- építendő kitérő darabszám: 88
- építendő villamos felsővezeték vonalkilométer: 65,8
- építendő peron: 23 db
- műtárgyak: 1 db közúti felüljáró, 2 db gyalogos aluljáró, 7 db kisműtárgy építése, átépítése
- állomási és megállóhelyi térvilágító berendezés létesítése: 16 db
- váltófűtő-berendezés: 88 db
- zajárnyékoló fal: 7 905 m2
- épület, perontető, esőbeálló: 14 db épület, 18 db esőbeálló, 7 db perontető
- kb. 617 férőhelyes P+R parkoló létesítése 12 és 1750 kerékpártároló létesítése 16 helyszínen.