Közélet

Vitézy Dávid szerint megtorpedóznák a Budapest – Lajosmizse – Kecskemét vasútvonal fejlesztését

A főváros XVIII. kerülete és Gyál önkormányzata előterjesztett egy olyan javaslatot a képviselőtestület június végi ülésére, mely gyakorlatilag a lajosmizsei vasútvonal budapesti szakaszának felszámolását indítványozza, számolt be a fejleményekről közösségi oldalán Vitézy Dávid, korábbi, közlekedésért felelős államtitkár, közlekedési és városmobilitási szakértő.

A XVIII. kerületének és Gyál polgármesterének az előterjesztésében azt javasolják, hogy a vonal Gyált és a XVIII. kerület lakott területeit elkerülve, az M5-ös autópálya mentén épüljön újjá. “Csakhogy ennek semmi értelme” – vélekedett közösségi oldalán Vitézy Dávid.

“AZ EGÉSZ BERUHÁZÁSNAK SEMMI ÉRTELME NEM MARAD”

Mint írta, ezen a vasútvonalon nem járnak InterCity-k, nem járnak tehervonatok, csak elővárosi vonatok – épp azt szolgálná a fejlesztés, hogy az itt élő mintegy 70 ezer ember gyorsan, kényelmesen, kötöttpályán juthasson be 15 percenként Budapest központjába, felújított állomásokkal, új P+R parkolókkal és kerékpártárolókkal – magas színvonalon. “Ha a vasutat elűzik a lakóterületekről, az egész beruházásnak semmi értelme nem marad” – mondta el Vitézy Dávid. Ez pedig veszélyeztetné a vonal Kecskemétig tartó modernizálását is. A beruházás során a kecskeméti fürdőnél még egy új megállót is beterveztek.

EZEN A VONALON A LEGNAGYOBB NÖVEKEDÉSI POTENCIÁL A VASÚT FEJLESZTÉSÉBEN VAN

A 142-es Budapest – Lajosmizse – Kecskemét vasútvonal Budapest környékének utolsó villamosítatlan vasútvonala, ahol az egyvágányos, jellemzően 40 km/h-s sebességkorlátozással működő pályán óránként döcögnek az elővárosi vonatok. Ez ma nem túl vonzó, de épp azt mutatta ki a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében készült modellezés és vizsgálat, hogy ezen a vonalon van a központi régióban a legnagyobb növekedési potenciál a vasút fejlesztésében.

FEJLESZTÉS NÉLKÜL A VONAL SORSA LASSÚ SORVADÁS, MAJD BEZÁRÁS LESZ

“Bár a beruházást, mint szinte minden mást, az uniós pénzek befagyasztása és a hazai költségvetés beszűkült mozgástere miatt felfüggesztették, előbb-utóbb remélhetőleg újraindulhat – ennek próbálnak most elébe menni az önkormányzatok és megakadályozni, hogy a lajosmizsei vasútvonal fejleszthető legyen. Pedig fejlesztés nélkül a vonal sorsa további lassú sorvadás, majd a műszaki állapot ellehetetlenülése miatt a bezárás lesz” – hangsúlyozta posztjában a korábbi, közlekedésért felelős államtitkár.

Forrás: Vitézy Dávid FB

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb