Megtéveszthette a vásárlókat az egyik Kecskeméten is működő üzletlánc, eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított a Decathlon sportfelszerelés kiskereskedelmi lánc magyarországi üzemeltetőjével, a Tízpróba Magyarország Kft.-vel szemben – jelentette be a GVH a honlapján.
Kiderült, hogy a vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat folytat: elhallgatja az online és áruházban elérhető árak közötti különbségeket, valótlan megtakarítást tüntet fel, valamint megtévesztő tájékoztatásokat tesz közzé a termékek iránti keresletről, illetve az elérhető készlet mennyiségéről.
A GVH SZERINT TÖBB FRONTON IS BAJ LEHET
A GVH gyanúja szerint a francia multi több tekintetben is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat folytat, melyekkel olyan ügyleti döntésekre ösztönzi a fogyasztókat, melyeket egyébként nem feltétlenül hoznának meg. A cég a weboldalán és a mobilapplikációjában:
- szeptember 1-jétől kezdődően valószínűsíthetően elhallgatja azon jelentős információt, hogy egyes termékek online megjelenített és áruházban elérhető árai eltérhetnek egymástól;
- január 1-jétől kezdődő akciótartási gyakorlata során valószínűsíthetően valótlan megtakarítást tüntet fel egyes hosszú ideig akciós áron értékesített termékei esetében.
A vállalkozás emellett a weboldalán 2024. január 1-jétől kezdődően az „Utolsó darabok” és „Az elmúlt 7 napban […] alkalommal vásárolták meg!” üzenetekkel valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat a termékek iránti keresletet, valamint az elérhető készlet mennyiségét illetően.
HÁROM HÓNAP ALATT KIVIZSGÁLJA A GVH
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, ez csak a bizonyításra irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – emelték ki, majd hozzátették, hogy a Gazdasági Versenyhivatal folyamatosan figyeli az online webáruházak kereskedelmi gyakorlatait, különös tekintettel az úgynevezett sötét mintázatokra, megtévesztő marketingtechnikákra, valamint az árfeltüntetési gyakorlatokra, illetve az akciótartásra.