Árat csökkent az egyik népszerű áruházlánc, Kecskeméten jelenleg öt üzletük található
Beszáll az élelmiszerárak csökkentéséért vívott harcba a SPAR Magyarország, ahol ettől a héttől kezdődően, terméktől függően kis híján 40 százalékos árcsökkenéssel szembesülhetnek a vásárlók – mondták el az Indexnek.
Egyre nehezebben viseli a lakosság az infláció alakulását, noha a cél az év végére a 10 százalék alatti infláció, februárban még 25,4 százalékos drágulást mértek, ezen belül az élelmiszerek 43,4 százalékkal drágábbak, mint tavaly ilyenkor.
LÉPETT A SPAR, ŐK IS CSÖKKENTENÉK A TERMÉKEIK ÁRÁT
Az elmúlt egy-két hétben viszont több termék árát is sikerült mérsékelnie a kiskereskedelmi láncoknak, többen léptek a diszkontláncok közül, illetve a hiper- és szupermarketek szegmensében jelen lévő piaci szereplők közül is. A lap pedig úgy értesült, hogy a szektorban legtöbb embert foglalkoztató, mintegy 14,5 ezer embernek munkát adó SPAR Magyarország is komoly lépésre szánta el magát. A vállalat eddig is igyekezett a lehető legkedvezőbb árú kínálattal és változatos akciókkal kedveskedni a vásárlóinak.
Mostantól az áruházlánc még nagyobb fokozatra kapcsol, és az Árzuhanás promóció keretében hetente megjelenő terméklistáinak csökkenő áraival teszi vonzóbbá kínálatát a SPAR és INTERSPAR áruházakban. Az árcsökkenés mértéke a promócióban ettől a héttől, terméktől függően 5 és 39 százalék között lesz
– mondta el a lapnak a társaság.
MINDEN HÉTFŐN KIADNAK EGY LISTÁT, BENNE AZ AKCIÓS TERMÉKEKKEL
A döntés hátteréről annyit árultak el, hogy a cég szakemberei folyamatosan figyelemmel kísérik és felülvizsgálják az aktuális árakat, ennek eredményeként pedig minden héten újabb és újabb termékek ára csökkenhet az áruházaikban. Ezt követően pedig minden hét elején, hétfőn megjelenik egy konkrét terméklista, amelyben szerepel majd a termék, illetve az is, hogy annak ára milyen mértékben csökkent a korábbihoz képest. Az is előfordulhat, hogy a már listán szereplő termék ára később még tovább csökken, ezért célszerű sűrűn szemlézni a jegyzéket.
A lap információi szerint mától, azaz március 13., hétfőtől ennyivel olcsóbban lehet hozzájutni az aktuális promócióban részt vevő termékekhez:
- a kenyerek, kalácsok ára 13–39 százalékkal,
- a szalámik, sonkák, párizsik ára 5–21 százalékkal,
- a száraztészták ára 5–10 százalékkal,
- a rizsek ára 6–8 százalékkal,
- a tejfölök, UHT-tejek, joghurtok, kefirek és túrók ára 5–10 százalék közötti mértékben,
- egyes lisztek ára pedig 9 százalékkal csökken.
A cég egyébként már januárban több, mint 600 vegyi áru és kozmetikai cikk fogyasztói árát is csökkentette.
NEM CSAK A SPAR AZ EGYETLEN, AKI CSÖKKENTI AZ ÁRAKAT
Mint ahogyan arról mi is írtunk korábban, a Lidl Magyarország az év első hónapjában mintegy 200 termék fogyasztói árát mérsékelte, ez a kör márciusban újabb 100 árucikkel bővült, amelyek döntő többsége tejtermék.
Borítókép: Getty Images