Ünnepi hangulat: elkészült a kétmilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár, októberben legördült a gyártósorról a kétmilliomodik jármű is. A jubileumi modell egy tisztán elektromos hajtású, ötüléses EQB volt.
2024 októberében gördült le a gyártósorról a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár kétmilliomodik autója, egy tisztán elektromos hajtású EQB – tájékoztatta a vállalat szerkesztőségünket, majd hozzátették, hogy a vonzó elektromos hajtású járművek a csúcskategóriás belsőégésű motorok és a plug-in hibridek mellett szerves részét képezik a telephely kompaktautó-termékpalettájának. Az üzemben jelenleg a Mercedes-Benz A-osztály modelljei, a CLA Coupé és Shooting Brake modellek, valamint a Mercedes-Benz EQB-k készülnek. Tavaly több mint 174 000 jármű gördült le a kecskeméti gyártósorokról.
MADE IN KECSKEMÉT
„A mostani gyárbővítéssel biztosítjuk, hogy továbbra is megbízható partnerei lehessünk vásárlóinknak, a világ bármely pontjáról is legyen szó. Az, hogy már a kétmilliomodik ‘Made in Kecskemét’ Mercedes-Benz modellt ünnepelhetjük, megerősít minket abban, hogy vonzó kompakt autóink iránt kitart a nagy kereslet. Köszönet illeti a teljes kecskeméti csapatot, akik hozzájárultak ehhez a fontos mérföldkőhöz a vállalatcsoport történetében” – mondta Jens Bühler, gyárigazgató, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. igazgatója.
A vállalat 2024-ben a legvonzóbb autóipari munkáltató lett a Randstad Awards díjazottjai között, egyúttal az elmúlt tizenegy évben tízszer ért el dobogós helyezést „Az év legvonzóbb munkáltatója” felmérésben.
RUGALMAS ÉS HATÉKONY TERMELÉS
Kecskeméten 2012-ben indult el a Mercedes-Benz kompakt modellek gyártása, közös termelési hálózatban a dél-németországi Rastattban található járműgyárral. A gyártás a B-osztály modelljeivel kezdődött, egy évvel később következett a négyajtós CLA Coupé – az első olyan Mercedes-Benz modell, amelyet kizárólag Kecskeméten készítenek és innen szállítanak a világ minden tájára. 2021-ben a tisztán elektromos hajtású EQB-vel megkezdődött az első magyarországi sorozatgyártású elektromos jármű gyártása.
A kecskeméti telephelyen ugyanazon a gyártósoron készülnek mind az elektromos meghajtású csúcstechnológiás belsőégésű motorral szerelt, mind a teljesen elektromos járművek. Ez a rugalmasság lehetővé teszi, hogy a vállalat a gyártást az igényekhez igazítsa, és minden ügyfélnek olyan autót gyártson, amilyet szeretne – ugyanazon a gyártósoron és ugyanazokkal a munkatársakkal. Ez a rugalmasság a következő években is megmarad az új modellek tekintetében. Az elektromos autókra való átállás ütemét a piaci feltételek és a vásárlói preferenciák fogják meghatározni. A Mercedes-Benz szilárdan hisz az elektromos mobilitás jövőjében, és felkészült az ügyfelek különböző igényeinek kielégítésére, függetlenül attól, hogy teljesen elektromos járművet vagy elektromos meghajtású csúcstechnológiás belsőégésű motorral szerelt járművet szeretnének.
A HIGH-TECH GYÁRTÁS BŐVÍTÉSE
Az új MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) és MB.EA (Mercedes-Benz Electric Architecture) modellek gyártására való felkészülés jegyében a telephelyen jelenleg jelentős bővítés zajlik. A folyamatban lévő, több mint 1 milliárd eurós gyárbővítés részeként épül egy új karosszéria- és összeszerelő üzem, valamint létesül egy új akkumulátorbeszerelő-üzem is. Az építkezés során először alkalmaznak olyan innovatív technológiákat, mint például a digitális iker. A kecskeméti gyárbővítéshez a Mercedes-Benz első alkalommal készítette el az egész csarnok teljes digitalizált ábrázolását. A digitális ikerben összegyűjtött adatok segítségével az összeszerelési folyamatok még gyorsabban optimalizálhatók, és az esetlegesen szükséges beavatkozások már korai szakaszban felismerhetők – anélkül, hogy a tényleges termelést meg kellene szakítani. A gyártás átszervezése az MMA és az MB.EA platform új modelljeire történő átálláshoz kapcsolódóan növeli a foglalkoztatást a gyárban és a helyi beszállítói hálózatban, így középtávon számos új, magas színvonalú munkahelyet teremt.