Smart Kecskemét

A Solaris nyerte Kecskemét hidrogénbusz-tenderét, közben átadták a város első vadonatúj Mercedes-Benz Conecto G csuklósait is

Második nekifutásra eredmény született a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) két darabos, kísérleti jellegű hidrogénbusz-beszerzésén. A Hírös Város első két üzemanyagcellás hajtásrendszerű autóbuszát a kategória éllovásának számító Solaris szállíthatja majd.

A Magyar Busz Info azt írja, hogy két szóló hidrogénüzemű autóbusz várhatóan 2026-ban áll forgalomba, beszerzésük és tesztüzemük pedig elsősorban azt szolgálja, hogy Kecskemét gyakorlati tapasztalatokat szerezzen a technológia üzemeltetéséről és hatékonyságáról. A teszteredmények függvényében a város egy nagyobb léptékű fejlesztést is előkészíthet, amely egy teljes energetikai lánc kiépítését és további nyolc hidrogénhajtású jármű forgalomba állítását is magában foglalhatja.

15 HÓNAPON BELÜL KELL LESZÁLLÍTANI

A lap szerint a lengyel gyártó ezúttal nettó 541 376 146 forintért kínálta a két vadonatúj, üzemanyagcellás járművet. A közbeszerzési eljárás értékelése három fő szempont alapján zajlott:

  • az ajánlati ár 60-as súlyszámmal, míg a két minőségi kritérium, a tisztán hidrogénhajtással elérhető hatótáv (minimum 350 km, maximum 440 km), valamint a 42 hónapon felüli többletjótállás időtartama (minimum 0, maximum 30 hónap) egyaránt 20-20-as súlyszámmal szerepelt,
  • a második értékelési szempont, a 42 hónapon felüli többletjótállás tekintetében egyik ajánlattevő sem vállalt hosszabb garanciaidőt, így ezen a téren egyikük sem szerzett pontot,
  • a harmadik kritériumként pedig a tisztán hidrogéncellás hajtással elérhető hatótáv szerepelt, itt a Solaris az Urbino 12 hydrogen modelljével 426 kilométeres hatótávolságot kínált, ami 9,68 pontot ért, míg a CaetanoBus 440 kilométeres hatótávja a maximális 10 pontot kapta.

A végső súlyozott pontszámok alapján a Solaris 793,6 ponttal nyerte el a tendert, míg versenytársa 735,8 pontot szerzett. Ennek eredményeként a Kecskeméti Közlekedési Központ az új hidrogén üzemanyagcellás buszok szállítására a lengyel gyártóval köthet szerződést a 10 napos szerződéskötési moratórium lejártát követően. A nyertes ajánlattevőnek a szerződéskötéstől számított 15 hónapon belül kell leszállítania a két járművet.

MEGÉRKEZTEK A 17 DARABOS VÁROSI CSUKLÓS AUTÓBUSZ-FLOTTA ELSŐ TAGJAI IS

A fentieken túl megérkeztek Kecskemétre a helyi közösségi közlekedést alvállalkozóként biztosító Inter Tan-Ker Zrt. újonnan beszerzett 17 darabos városi csuklós autóbusz-flottájának első tagjai is. Kezdésként összesen öt vadonatúj, részben hazai végszerelésű újgenerációs Mercedes-Benz Conecto G állt forgalomba Bács-Kiskun vármegye székhelyén. A járműcserék első lépéseként az újonnan beszerzett Mercedes-Benz Conecto G csuklós autóbuszok első öt példánya a múlt héten hivatalosan is a városlakók szolgálatába állt Kecskeméten. Az átadott járművek egyelőre három darab Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszt váltottak ki, de a közeljövőben a fennmaradó példányok is forgalomba állnak.

MÉRFÖLDKŐ A KECSKEMÉTI KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSBEN

Az új Conecto G autóbuszok érkezése jelentős mérföldkő a kecskeméti közösségi közlekedésben, hiszen az Euro 6-os dízelmotorokkal szerelt járművek a korábbinál megbízhatóbb üzemeltetést, nagyobb utaskapacitást és alacsonyabb fenntartási költségeket ígérnek. Ugyanakkor maga a típuscsalád már nem ismeretlen Kecskeméten, hiszen a város autóbuszos közszolgáltatási feladatait 2020. január 1. óta ellátó Inter Tan-Ker Zrt. lassan már öt éve üzemeltet itt 25 példányt a Conecto szóló változatából.

A most átvett, a típuscsaládra jellemző módon kifejezetten városi forgalomra készült Mercedes-Benz Conecto G Next Generation csuklós autóbuszok 18 124 mm hosszúak, 2550 mm szélesek és a légkondicionáló tetőegységével együtt 3120 mm magasak. Négyajtós kialakításuk (2-2-2-2 ajtókiosztás) biztosítja a gyors és kényelmes utascserét, a teljes hosszban alacsonypadlós utastérnek köszönhetően pedig az akadálymentes közlekedés is biztosított. A fedélzeten a 39 darab City Star Eco fantázianevű utasülés mellett 114 állóhely található, ezen kívül a második ajtóval szembeni peronrészen egy kerekesszék és egy babakocsi elhelyezésére is van lehetőség – írja a Magyar Busz Info.

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb