Május elejéig átadják az M44-es újabb szakaszát -lerövidül az utazás Kecskemét és a Tisza-híd közötti
Örülhetnek a nyaralást tervezők, legyen szó tranzitforgalomról vagy a magyar közlekedőkről. Itt a menetrend, hogyan adják át az M44-es, az M6-os és az M85-ös új szakaszait. Kis túlzással egymást fogja érni az újonnan elkészült magyarországi autópályák átadása – ez derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatásából.
A Lázár János vezette tárca azt közölte a 444 portállal, hogy még az idén, tehát nagyjából bő fél év alatt három gyorsforgalmi útszakaszt is forgalomba helyeznek. További jó hír, hogy ebből kettőt heteken belül, még május elején, aminek különösen örülhetnek a nyaralását tervezők, legyen szó tranzitforgalomról vagy magyar közlekedőkről.
LAKITELEK ÉS SZENTMIHÁLY KÖZÖTT ADJÁK ÁT AZ ELSŐ PÁLYÁT
Az első, küszöbönálló átadás az M44-es újabb szakasza Lakitelek és Szentkirály között. Az ÉKM elmondta, hogy ennek a műszaki átadás-átvétele már lezárult, jelenleg a forgalombahelyezési eljárás folyik. De már nem sokáig, ugyanis a megnyitását május elejéig tervezik. Bár csak néhány kilométerről van szó, a fejlemény mégis nagy jelentőségű, hiszen jócskán lerövidíti a Kecskemét és a Tisza-híd közötti kapcsolatot. Ráadásul lehetővé teszi a gyorsabb haladást, miután két települést is elkerül. Az M44-es egyébként jelenleg a Tiszától Békéscsabáig használható, de folyamatosan zajlik a bővítése:
- Az M44-es gyorsforgalmi útnak az M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszán halad a kivitelezés, 2025 második negyedévére várható, hogy átadják a forgalomnak.
- Az M44-es gyorsforgalmi út előkészítése is tart a Békéscsaba és az országhatár, Nagyszalonta közötti szakaszon. A megvalósítás a tervezésre irányuló közbeszerzési eljárásnál jár, most értékelik a beérkező ajánlatokat. A teljes tervezési feladat elvégzésére 47 hónap áll majd a nyertes rendelkezésére, vagyis a tervezés vége 2028-ra kalkulálható.
Mint kiderült, a hajrában van a dél-dunántúli M6-os sztráda utolsó szakaszának, a Bóly és országhatár közötti nagyjából húsz kilométeres rész átadása is. Ennél ugyancsak a végére ért a műszaki eljárás, a közlekedés előtt pedig két ütemben nyitják meg az új pályát.
- Szintén május elején esedékes a Bóly–Villány közötti 13 kilométer felavatása,
- az utolsó elem, a Villány és az országhatár közötti szakasz akkor következik, amikor a horvátok elkészülnek az Eszéktől Horvátország centrumába tartó A5-össel. Ezt 2025 tavaszára teszik.
És még mindig nincs vége, ugyanis az előrejelzések szerint decemberre befejeződik az M85-ös Fertőrákost és Sopront az országhatárral összekapcsoló szakaszának az építése is.